بررسی بازی فیفا 22

روز‌های اول پاییز زمان همیشگی انتشار نسخه جدید فیفا است و امسال هم الکترونیک آرتز با پیروی از این رسم سالیانه، چند روز پیش بازی فیفا ۲۲ را منتشر کرده است. این در حالی است که طی سال‌های گذشته و مخصوصا پس از نسخه محبوب فیفا ۱۷، بازی‌های این مجموعه فوتبالی روز‌های پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته‌اند و حال EA امیدوار است تا نسخه جدید، بتواند یک بار دیگر طرفداران قدیمی فیفا را راضی کند.

رای موفق بودن یا نبودن هر بازی‌ای، از جمله یک بازی فوتبال، عوامل مختلفی تأثیرگذار هستند. کیفیت و کمیت محتوای ارائه‌شده، بحث لایسنس‌ها، جلوه‌های صوتی و بصری و موارد دیگر. اما خب تمامی این عوامل زمانی می‌توانند مهم باشند و حتی مورد ارزیابی قرار بگیرند که بازی، در زمینه ارائه یک گیم‌پلی مناسب موفق عمل کند. به بیان دیگر، یک بازی فوتبال زمانی موفق خواهد بود که گیم‌پلی جذابی داشته باشد و درکنار آن، سایر موارد هم می‌توانند به بهتر شدنش کمک کنند؛ ولی ضعف در این زمینه، می‌تواند ضربه‌های بدی به لذت کاربر از بازی وارد کند و از قضا اگر چند نسخه اخیر فیفا را هم مرور کنیم،‌ متوجه خواهیم شد که عمده اعتراض طرفداران به آن، همین ایراد‌های گیم‌پلی و مخصوصا مواردی بوده که EA با آپدیت‌ها باعث بروز آن‌ها شده است.

خبر خوب برای طرفداران فیفا، اینکه فیفا ۲۲ قدم‌های مهم و مناسبی در راستای ارائه گیم‌پلی بهتر برداشته است. سازندگان بازی مشخصا تغییرات مختلفی را از این حیث اعمال کرده‌اند و زمانی‌که اولین بازی خودتان را در نسخه جدید تجربه کنید، متوجه خواهید شد که روند آن تفاوت‌های زیادی با فیفا ۲۱ کرده است. یکی از این تغییرات، کاهش محسوس سرعت بازی نسبت به نسخه سال گذشته است. این کاهش سرعت به اندازه‌ای نیست که بازی را کُند و حوصله‌سربر کند اما خب کاملا حس می‌شود و از قضا تاثیر مثبتی هم روی روند آن گذاشته است؛ چرا که گیمر‌ها در فیفا ۲۲، فرصت به‌نسبت بیش‌تری برای طراحی و پیاده کردن ایده‌هایشان در زمین دارند و دیگر شاهد یک تجربه اصطلاحا پینگ‌پونگی نیستیم که مدام توپ بین طرفین رد و بدل شود و خیلی چیز‌ها، از کنترل بازیکن خارج باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *